Járműgondozás télen
A párás, hideg idő, mint ismeretes, növeli a páralecsapódást. Egy hűvös, hideg reggelen az autó szélvédője és karosszériája mellett, a motor belsejében és a kipufogóban is kicsapódik a pára, melyre talán kevesen gondolnak. A motorban viszont a víz nem túl kívánatos vendég, hiszen a fémfelületeken vékony felületi korróziót okoz, hidegindításkor lassítja a kenőolajfilm kialakulását, továbbá rontja az üzemanyag égési tulajdonságait is. Ezek jelentősen gyorsítják a motorkopást. A PM Xeramic® professzionális adalékok egyedi összetevői tökéletes motorvédelmet és üzembiztonságot garantálnak a jármű motoroknak a kora őszi párás, illetve a zord téli körülmények között egyaránt.
Alap felkészítések
A párás és fagyos reggelek beköszönte előtt, szánjunk rá kis időt, és készítsük fel autónkat, csökkentsük a váratlan meghibásodások kialakulását!
- Ellenőrizzük a gumiabroncsok szezonális állapotát és a légnyomást.
- Mossuk le sűrűn a járművet rossz időben is, különösen, ha sáros, havas, sós körülmények között használjuk. A Xeramic® autóápoló program és a szerviz kenőanyag program termékei között minden megtalálható, mely hasznos segítségünkre lehet.
- Az ajtók peremeit töröljük ki, és ápoljuk időnként a gumitömítéseket is, hogy a hidegben ne veszítsék el rugalmasságukat.
- Cseréljük le időben az ablakmosó folyadékot évszaknak megfelelően és ellenőrizzük az ablaktörlők, ablakmosó csőrendszer állapotát.
- Szükség esetén végeztessünk el egy klímatisztítást és cseréljünk ki a pollenszűrőt.
- Ellenőrizzük a fényszórók működését.
- Tartsunk az autóban pár hasznos tartozékot: gumitálca, ablakpára-lehúzó, puha törlőkendő, jégkaparó, kesztyű, takaró, zseblámpa / fejlámpa, biztonsági mellények, szélvédőmosó utánpótlás.
- Ellenőrizzük a kerékkulcs, emelő, elakadásjelző háromszög és a pótkerék meglétét.
- Ha van rá lehetőség, a hideg idő előtt, szánjunk időt az akkumulátor ellenőrzésére és elektromos feltöltésére!
Motor felületvédelemre csak a legjobbat!
A 20103 Xeramic® Engine Protector (Kerámia motorvédelem 250 – 500 – 1000 ml) 1994 –ben a Világon elsőként jelent meg a piacon, és korábban nem tapasztalt mértékben és tartóssággal képes védelmet nyújtani a motoroknak. Ennek a terméknek a tulajdonságát azóta is többen próbálják követni a piacon, kisebb-nagyobb sikerrel.
Előnyei:
- Növeli a motor korrózió-, és kopás elleni védelmét
- Jelentősen csökkenti a súrlódást
- Kiváló hidegindítási tulajdonságokat eredményez
- Növeli az olajnyomást (kenőképességet)
- Gyorsítja hidegindításkor a kenőolaj filmrétegének kialakulását
- Egyenletesen növeli a motorteljesítményt és a hatásfokot
- Csökkenti a felületi kopást
- Csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsájtást
- Akár 50.000 km –ig tartós felületvédelmet biztosít az olajcseréktől függetlenül
Benzines autók a hidegben
A benzinbe EU 2014/94 előírás alapján, min. 5 – 10 % etanolt kevernek a gyártók a gyártás kisebb öko-lábnyoma érdekében. Ezzel csökkentik a környezeti terhelést, viszont az üzemanyag bizonyos használati tulajdonságaira negatívan hat. Az etanol hatására a benzin szivacsként szívja a levegő páratartalmából magába a vizet, és 6-8 hét elteltével, barna, gyantás üledék képződik az összetevők egy részéből. Ezzel csökken a felhasználás szavatossági ideje. Ahogy telik a benzin gyártásától az idő, rohamosan csökken így a benzin kenőképessége, továbbá dugulásokat okozhat, mely az üzemanyag pumpa és a befecskendező fejek tartós működésének ellensége. Az etanolnak ugyanakkor igen erős tisztító és maró hatása is van, melyek részben pozitívumként említendő, ezt az előnyt viszont sok esetben legyőzi az időjárástól, tárolástól erősen függő, megkötött víz és a benzinhez viszonyított, közel 30% -al alacsonyabb égési energiája. Együttes hatásként csökken az égés hatékonysága, nő a motorban a koromlerakódás és vele együtt az üzemanyag fogyasztás is.
A nehezebb hidegindítás, remegő, hullámzó alapjárat és a véletlenszerűen megtorpanó motor gyorsításkor, legtöbbször az üzemanyag minőségi, szavatossági kérdésére vezethető vissza. Ne felejtsük el, hogy tankolás előtt soha nem ürül ki a tank, mindig marad benne a korábbi tankolásból üzemanyag, mely idővel a gyantás lerakódást okozza!
Az üzemanyag szavatosság csökkenése abból látható, hogy a jellegzetes nyálkás, gyantaszerű anyag kiválik a benzinből, és eltömődéseket okoz az üzemanyag szűrőnél és a befecskendezők fúvókáinál is. A víz hatására kiszáradó üzemanyag nem látja el kenőfeladatát, amitől az üzemanyag pumpa élettartama jelentősen lecsökken.
A fokozatosan eltömődő rendszer miatt csökken a teljesítmény, és a nagyobb gázadásaink miatt – akár 20-30 % -al is megnőhet az autó fogyasztása. Hosszútávon a motorban el nem égett többlet üzemanyag mennyisége okozza a koromlerakódásokat, melyet elsőként remegő, hullámzó alapjárat, gyújtáskimaradás és/vagy katalizátor eltömődés és hirtelen megugró motorolaj fogyasztás jelez. A megváltozott befecskendezési mód akár dugattyú átlyukadást is okozhat, mely költséges motorfelújítást is eredményezhet.
Karbantartások során, mindenképpen javasolt ezért időnként a gyújtógyertyák és a dugattyútetők (kamerával) ellenőrzése és a fojtószelep tisztítása. Az égéstér és a szívótorok tisztítására kimondottan előnyös a 20318 Xeramic® Teljes Motor Kondícionáló spray, vagy utóbbi kiszerelt állapotában a 20311 Xeramic® Fojtószelep és karburátor tisztító. Természetesen mindezek az előírt beállítások, szűrők cseréi mellett.
Az átvizsgálások részeként elvégzett olajcserék során alkalmazzunk mindenképpen 20124 Xeramic® Motoröblítőt. A rendszeresen átmosott motor tisztább, teljesítménye, gázreakciója érzékelhetően jobb, mely a motor élettartamát is igazoltan növeli.
Dízel autók hidegindítása télen
A dízel motorok igen érzékeny rendszerek, és hasonló módon reagálnak a megváltozott üzemanyag összetételre, mint benzines társaik. A koromtól kialakuló kenéshiány turbó-, és egyéb csapágykopást, továbbá EGR szelep és DPF szűrő korai eltömődést okoz. Igen fontos a gyakori (10-15.000 km között) motorolaj és szűrő cseréje, továbbá a fojtószelep, EGR szelep rendszeres tisztítása a karbantartások során!
A DPF szűrők, nevükből adódóan szintén nem örök életűek. Főként városi, kis távokon használt járműveknél ajánlott minden 2. karbantartás (kb. 30.000 km) során a 20314 Xeramic® DPF spray használata. Ezzel csökkenthető a DPF szűrő telítettsége, javul a regenerációk hatékonysága. Összességében csökken a fogyasztás, nő a teljesítmény és nő a motor + DPF egység élettartama is. A 20124 Xeramic® Motoröblítő rendszeres használata az olajtér koromtartalmának csökkentésével, igazoltan csökkenti e motoroknál is a meghibásodások valószínűségét.
Xeramic® Concept
A 20122 Xeramic® Benzin Injektor Tisztító és a 20119 Xeramic® Diesel Injektor Tisztító – két komplex adalék szakemberek számára, melyek növelik az égés hatékonyságot, és csökkentik az üzemszerű koromlerakódások kialakulását. A 250 ml –es Xeramic® üzemanyag adalékok mindegyike 60 liter üzemanyaghoz optimalizált és nem szükséges minden tankoláskor alkalmazni. A javasolt betöltési ciklus 5.000 km, de minimum 10.000 km egy teljes tank üzemanyaghoz, a gépkocsi használatának függvényében.
Ezen adalékok rendszeres használata, igazoltan csökkenti az említett gyantás lerakódások kialakulását, így növelik a teljes motorélettartamot.
Üzemanyag stabilizátor a ritkán használt gépekhez
Amennyiben a járművet csak ritkán használják, vagy télen egyáltalán nem, úgy javasolt minél kisebb etanol tartalmú üzemanyaggal teljesen feltölteni a tankot. Ezzel csökkenthető a pára kicsapódás a tankban és javul az indítási tulajdonság is. A tárolt üzemanyaghoz adagolt 20432 / 20433 Xeramic® Üzemanyag Stabilizátor és Kondícionáló az üzemanyag szavatosságát a gyártásától számított 6-8 hét helyett, akár 5-7 hónapig kitolja, és biztosítja a motor megfelelő működését. Használatával, hónapok elteltével is egyszerű a motor indítása, és megfelelő kenés mellett, tökéletes lesz a motor működése.
A stabilizátorok két kiszerelésben: 250 ml és 1000 ml érhetők el. A megfelelő adagolás 10-20 ml / 5 liter.