Új bejegyzésünkben rendszerezzük adalékainkat, hogy segítsük a legmegfelelőbb termékek kiválasztását, főként az olajfogyasztások csökkentésének érdekében.
Tapasztalatunk alapján, sajnos a legtöbb esetben, már későn eszmélnek rá az üzemeltetők, hogy autójuk motorjának magas a koromtartalma, illetve jelentősen megnőtt az olajfogyasztása. Ezt a hazai autópark magas életkora mellett, a sok esetben gyártók által mindig pontosan előírt, de maradéktalanul be nem tartott megelőző karbantartások hiánya okozza. Az olajfogyasztás okát, ugyanakkor csak igen kevesen vizsgálják, pedig legtöbb esetben a motorhibák megelőzhetők!
Üzemanyag adalékok
Az első, és legfontosabb, a megfelelő minőségű üzemanyag használata. Az elmúlt 10 évben jelentősen megváltoztak az üzemanyagok összetevői. A bio összetevők agresszív vízmegkötő hatása miatt csökkent az üzemanyagok szavatossági ideje. A tankban emiatt gyantaszerű lerakódások alakulnak ki pár hónapon belül, melyek átmeneti dugulásokat okoznak és rontják a rendszer hatékonyságát. A PM Xeramic® Automotive üzemanyag adalékai és befecskendező tisztítói elsősorban szervizek számára készülnek. Hatékonyan tisztítják az üzemanyagellátó-rendszert, és ellensúlyozzák a bio összetevők káros hatásait. Normál esetben 8-10.000 km –ként, idősebb autóknál, illetve nagyobb lerakódások esetén, akár 5-6.000 km –ként javasolt jó egy minőségű injektor tisztító használata.
A PM Xeramic® üzemanyag adalékok közül, a legmodernebb alapanyagokat felhasználva, nemzetközileg elismert gyártóként ajánljuk a 20122 Xeramic® Petrol Injektor Cleaner (Benzin Injektor Tisztító) és a 20119 Xeramic® Diesel Injektor Cleaner (Dízel Injektor Tisztító) adalékokat, melyek bármely járműtípushoz használhatók, kivétel nélkül. Adalékaink rendszeres használatától jobb hatásfokú égés mellett, csökken az üzemanyag fogyasztás és az emissziós érték, valamint ennek hatásaként csökken a káros olajlerakódások kialakulásának veszélye a motorban. Szervizek számára kidolgozott nemzetközi programunk a Xeramic® Concept Professional, e két termék karbantartás részeként történő használatát népszerűsíti szerte a Világon, és reményeink szerint a jövőben idehaza is széles körben elterjed minél több autószerelő által használva és népszerűsítve.
A 20118 Xeramic® LPG Additive (LPG Üzemanyag adalék) és 20125 Xeramic® Hybrid Additive (Hibrid benzin üzemanyag adalék)-aink az eltérő üzemmódú benzines járművekre lettek optimalizáltak, biztosítva így optimális védelmet e járművek számára is.
Koromlerakódások, megnövekedett olajfogyasztás
A modern, 3-4 hengerenkénti szeleppel, közvetlen befecskendezéssel, illetve turbóval ellátott motorok kifejezetten megkövetelik a magasabb fordulaton történő rendszeres használatot. A motor élettartama bizonyos típusoknál, akár feleződhet is a gyakran alacsony fordulaton, magas fokozatban és kis távokon történő használat miatt. Az alacsony fordulaton, magas sebességi fokozatban történő használat ugyanis a motor belső felületeinek sokkal nagyobb felületi terhelést okoz, az alacsonyabb olajnyomás, továbbá a jelentősen kisebb levegő-kipufogó áramlás kialakulása miatt, és ezek mellett az alacsonyabb fogyasztás is csak tévhit. Ebben az üzemi tartományban ráadásul jelentősen nagyobb a motorok koromképződése is, legyen az dízel üzemű, vagy egy közvetlen befecskendezéses (TSI, GDI, HPI, TCe, stb.) benzines motor. Ezek a tényezők együttesen a kis illesztések, és kenésre érzékeny elemek számára már kevés üzemóra alatt kritikus mértékű problémát jelentenek. Javasolt, tehát legalább 2000 1/min, vagy a fölötti fordulatszámon üzemeltetni a motorokat, mindig a gyárilag előírt minőségű kenőanyagokat használni és időben cserélni is azt.
A gyárilag előírt motorolaj csere periódust, nagy körültekintés mellett érdemes felülvizsgálni, és üzemeltetési szokásunk ismeretében a fenti tényezők ismeretében, érdemes lehet akár felezni is, ahogyan minden jármű kezelési kézikönyve tartalmazza is ezt a lehetőséget.
Tehát, soha ne térjünk el a gyártó által javasolt olaj minőségi követelményétől, viszont közvetlenül olajcserék előtt, az üzemmeleg motorolajba tölthetünk 20124 Xeramic® Engine Flush (Motormosó) 250 ml tisztítót, és 15-20 perc magasabb fordulaton történt járatás után engedjük le a régi olajjal együtt. A minőségi motoröblítők használata azért fontos, mivel már az Euro III motorok óta, az égéstermékek egy része vissza vezetésre kerül a szívó oldalra, ezen keresztül pedig az égéstérbe, így megnőtt a motorok belső felületein az égéstermékek lerakódása. Már egyetlen olajcsere ciklus alatt is jelentős lerakódások terhelik a motorokat az égéstermékek (pl. megégett olaj, koksz, olajsár, gyanta) által. Az égéstermékek rendszeres kimosása az olajrendszerből mérhetően javítja a motor HC, CO értékeit, ezzel együtt megnövelve a motor élettartamát is. Egy modern felépítésű motornál, olajöblítő elhagyása esetén, nem ritkán már 3 – 4 olajcsere ciklus után kialakul a túlzott motorolaj fogyasztás az olajsár és koksz lerakódások miatt.
A hazai járműparkra jellemző műszaki állapotokat 5 csoportba sorolva, összegyűjtöttük, mely termékeinket, milyen esetekben javasoljuk alkalmazni.
A minőségi Xeramic® üzemanyag adalékok használata 5-10.000 km –ként, üzemeltetési körülményektől függően, mind az alábbi 5 csoport esetében javasoltak, a jobb égési hatásfok, és a kisebb üzemanyag fogyasztás biztosítása érdekében.
1. Garancia időn belüli, keveset futott, hibátlan motor esetén: előírt motorolaj csere, egyéb karbantartási műveletek és gépjármű használat a következő olajcsere periódusig. Üzemanyag adalék tisztító csomagok megkötés nélkül használhatók.
2. Garancia időn túl, de minimum az első 10.000 km eltelte után, amennyiben a motor hibátlan állapotú, illetve nem ismert műszaki probléma, és az olajfogyasztás mértéke kisebb, mint 8000 km / 1 liter: Motorolaj csere után, a Kerámia Motorvédelem (20103 Xeramic® Engine Protector) megvédi, és jelentősen növeli a motor élettartamát. A betöltéskor, szinte azonnal lecsökken a súrlódás, érzékelhető a zaj-, és fogyasztás csökkenés, hosszútávon pedig, egy igen erős kopásálló motort nyerünk. A Kerámia Motorvédelem csomagok (kicsi és nagy, benzin és dízel) a motor típusa szerint kiválaszthatóak.
3. Motorolaj fogyasztás mértéke 5-8.000 km / 1 liter, illetve nincs még érzékelhető műszaki panasz, de a motor elérte a 30-40.000 km -t, a motorban összegyűlt koromlerakódások tisztítása érdekében egy modern motor esetén, mindenképpen javasolt egy teljes motor tisztítás (20318 Xeramic® Total Engine Conditioner spray -vel) motorolaj csere előtt, illetve egy alapos motormosás (20124 Xeramic® Engine Flush) motoröblítővel. Olajcsere után a 2. pontban említett Kerámia motorvédelem (20103 Xeramic® Engine Protector) betöltése javasolt az üzemmeleg olajba, majd betöltés után egy legalább 20 perces próbaút szükséges. A Xeramic® Motorvédelem Koncepció csomagjai ennek támogatására tökéletes választást jelentenek.
4.Amennyiben a motorolaj fogyasztás mértéke már 2-5.000 km / 1 liter: Fontos első lépésként egy teljes motordiagnosztika, emisszió mérés, részletes szemrevételezéses vizsgálat, turbó (ha van), kartergáz, szivárgások, gyújtás rendszer ellenőrzés. Ezt követően a motortól függően egy Xeramic® Motor Tisztító csomag választandó. Olajcsere előtt végezzünk el egy teljes motor kondícionálást (20318 Xeramic® Total Engine Conditioner spray) használatával a szívórendszer – égéstér tisztítása érdekében. Ezt követően az olajteret is szükséges átmosni, minőségi motoröblítővel (20124 Xeramic® Engine Flush), majd egy olajcsere és olajszűrő csere lesz szükséges. Az új, üzemmeleg olajba öntsünk egy szimmering puhító komplex olajadalékot (20123 Xeramic® Olaj Stop), végül egy minimum 20 perces próbaúttal zárjuk a folyamatot. Az olajfogyasztás mértéke és a motor minden egyéb paramétere jelentős mértékben javulni fog.
5. Motorolaj fogyasztás mértéke 0-2.000 km / 1 liter esetén: sajnos már jelentős motorkopás feltételezhető. A 4. pont szerinti folyamat elvégezhető, de több mint valószínű, hogy rövid időn belül egy teljes motorfelújítás szükségesség valamint a katalizátor vizsgálata is elkerülhetetlen.
A leírtak alapján talán könnyebb átlátni, a tisztító termékek helyét a megelőző karbantartások folyamatában, és reményeink szerint sikerül segítséget nyújtani a megfelelő termékek kiválasztásában.
A leírt folyamatok általános szerviz tapasztalatok alapján íródtak. Egyes járművek műszaki állapota ettől eltérhet, és felülírhatja a megjelölt adalékok használatának hatékonyságát. Bizonyos mechanikai kopások, egyértelmű alkatrész meghibásodások esetén termékeink alkalmazhatósága gazdaságilag már nem ésszerű. Műszaki kérdés, észrevétel, termék tanácsadás esetén, kérjük keresse bizalommal kollégáinkat.
+3630 246 6798
+3630 550 6126