A hazai autópark életkora jellemzően elég magas értéket mutat. Ebből következik, hogy a forgalomban lévő járművek futásteljesítménye is egyre magasabb. Egy idősebb jármű karbantartása, üzemeltetése mindig magasabb költség, mint egy keveset futott, újabb autóé. A járműmotorok üzemi körülményekre jellemző normál kopását tovább növeli, ugyanakkor a hiányos vagy nem megfelelően elvégzett karbantartások hatása is. Egyes Xeramic kenőanyagok és tisztítók, kimondottan a nagyobb futásteljesítményű gépkocsi motorjaihoz készültek, melyek csökkenthetik azok üzemeltetési költségeit.
A 20123 Xermic Olaj Stop egy igen hatékony kenőanyag, három fontos tulajdonsággal, mely együttesen hatva a motor belső elemeire és kenésrendszerére, sok esetben képes megakadályozni, vagy időben, jelentősen eltolni az igen költséges motormegbontással járó javításokat.
A 20123 Xeramic Olaj Stop első fontos tulajdonsága, hogy összetevői megpuhítják a motorolajjal érintkező gumitömítéseket. Ennek hatására azok térfogata kissé megnő, és növelik a tömítést a motorban. Ez különösen fontos a vezérműtengely-, szelepszár-, továbbá a főtengely szimmeringeknél, melyek az évek során, igen nagy hőterhelésnek és nyomásnak vannak kitéve, ami károsítja az éltömítéseket, és csökkenti azok élettartamát. Az elöregedett tömítések előbb enyhe szivárgást, majd az ilyenkor rohamosan felgyorsuló kopás miatt, egyre erősebb olajfolyást, és sok esetben a kiverődő olaj egyéb drága elemek meghibásodását is okozhatják. Pl. kuplungtárcsa, ékszíj, generátor, stb.
A 20123 Xeramic Olaj Stop másik fontos tulajdonsága, hogy optimalizálja a megfelelő tömítést a motor dugattyú – henger kapcsolatoknál, a motorolaj viszkozitás változásának csökkentésével. A motorolaj egyik fontos tulajdonsága, hogy a hőmérséklet növekedésével csökken a viszkozitása. Ez szükséges is, mivel hő hatására a motor súrlódó elemei tágulnak-zsugorodnak, amit a motorolaj kompenzál. Egy „vékonyabb” olaj kisebb súrlódással, gyorsabb szivattyúzási tulajdonsággal bír, ami pozitívum a motor hatásfoka szempontjából. Egy kopottabb motor esetén, viszont jelentősen felhígulhat egy vékony motorolaj, és például autópálya használat során, amikor gyorsabban járnak a dugattyúk, nagyobb a hőhatás, a szivattyú effektus miatt, jelentősen megnőhet az olajfogyasztás. Ilyen motorok karbantartása során, kiemelten fontos a megfelelő motorolaj kiválasztása. Egy alapból sűrűbb olaj választása viszont a legrosszabb, amit tehetünk! A 10W40 olaj nem jó ötlet egy modern motorba, amihez 5W30 vagy akár 0W20 olajat ír elő a gyártó. Hidegindításkor, jóval több időbe telik, amíg felépül egy sűrűbb olaj kenőhatása, a kenés nélküli hidegindítás pedig a motorok legnagyobb ellensége. Tovább gyorsul ilyenkor a motorkopás, és 1-2 olajcsere ciklus után borítékolható a teljes motorfelújítás. A Xeramic Olaj Stop, a gyárilag előírt olajhoz töltve, hideg motornál nem rontja a szivattyúzási tulajdonságot, viszont meleg motornál, nagy sebességnél is „sűrűbb”, viszkózusabb marad az olaj, így jelentősen csökken az olajfogyasztás. Egy már kopottabb motor esetén ez igen fontos!
A 20123 Xeramic Olaj Stop harmadik fontos tulajdonsága, hogy az előző két hatás eredményeként, mérhetően csökkenti a kék kipufogógáz kibocsájtást, melyet minden esetben az elégetett motorolaj okoz. A lecsökkent motorolaj fogyasztás, ugyanis nem csak a motor élettartamát növeli, hanem csökken a katalizátorban lerakódó károsanyag tartalom is, melynek így szintén nő az élettartama. A kipufogó gáz által megfelelően átjárható katalizátor pedig javítja a motorban áramló gázok áthaladását, nő a teljesítmény, továbbá csökken a motor légkörre ható környezeti terhelése is.
Összességében a 20123 Xeramic Olaj Stop:
- Csökkenti a motor zaját
- Megelőzi, vagy megszünteti az olajszivárgást a motorban
- Helyreállítja a tömítések, „O”- gyűrűk rugalmasságát, tömítését
- Megszünteti, vagy csökkenti a kék kipufogógázt, kartergázt
- Optimalizálja a hengerfal-dugattyú kapcsolatnál a hézagot
- Bármely motorolajjal keverhető
- Benzin – Diesel – LPG motoroknál is alkalmazható
Hogyan adagolható a 20123 Xeramic Olaj Stop?
Alkalmazható megelőzésre, de főként kopottabb motorok számára.
Egy flakon (250 ml) maximum 6 liter motorolajhoz elegendő.
Minden esetben üzemmeleg motorhoz kell tölteni és betöltés után, járatni szükséges a motort legalább 15-20 percig. Az előírt olajszintet az adalékkal együtt se lépjük túl.